Grau d'Educació Primària
240 crèdits - Facultat d'Educació
Per a l'admissió als graus d'Educació Infantil i Educació Primària i al doble grau d'Educació Infantil i Educació Primària tindran preferència els aptes a la prova d'aptitud personal (PAP_EDU).
Durada | 4 anys / 240 crèdits |
---|---|
Nivell MECES | 2 |
Places de nou ingrés |
150 places per a l'any acadèmic 2024-25
|
Modalitat docent | Presencial |
Preus |
Preu públic per crèdit: 15,63 ¤, 36,02 ¤, 77,97 ¤, 108,05 ¤ per a la 1a, 2a, 3a i 4a matrícula respectivament.
(*)
Cost total del primer curs de primera matrícula:
978,99 ¤
(*) (**)
|
(*) Preus de l'any acadèmic 2024-25
(**) Cost total del primer curs de primera matrícula, amb taxes incloses, per a membres
de la Unió Europea més joves de 28 anys i sense cap condició especial
Aquest estudi té com a objectiu bàsic formar els/les futurs/es mestres que treballaran en l'etapa educativa de primària.
El títol de grau d'Educació Primària és un dels títols de grau prevists pel RD 1393/2007, de 29 d'octubre, Capítol III, Art. 12.9, com a títol que habilita per a l'exercici d'una activitat professional regulada a Espanya. Les condicions a què s'ha d’adequar les estableixen a la Resolució de 17 de desembre de 2007, de la Secretaria d’Estat d’Universitats i Investigació i de l’ORDRE ECI/3857/2007, de 27 de desembre, que estableix els requisits per a la verificació dels títols universitaris oficials que habilitin per a l’exercici de la professió de mestre en Educació Primària. Es tracta per tant d’un títol indispensable per a l’exercici de la professió de mestre en el tram del sistema educatiu 6-12 anys.
Quines competències adquiriràs?
Competències transversals que inclouen competències instrumentals, personals i interpersonals i sistèmiques.
Competències sociopsicopedagògiques relacionades amb l'aprenentatge i el desenvolupament de la personalitat, els processos i contextos educatius i la societat, família i escola.
Competències didacticodisciplinàries.
A més, els alumnes aconseguiran la competència per entendre, parlar i escriure la llengua anglesa.
Quin perfil has de tenir?
Respecte a les característiques més idònies que hauria de tenir l'alumnat que inicia els estudis conduents al grau d'Educació Primària, destaquen:
- Qualitats intel·lectuals generals com comprensió oral i de textos escrits, argumentar les pròpies idees, etc.
- Qualitats de personalitat, morals i ètiques com la capacitat de relació, diàleg i comunicació, d'escolta, de treball en equip, d'iniciativa, valors democràtics i de convivència, etc.
- Qualitats específiques com:
- Expressar-se correctament en les llengües oficials de la comunitat de les Illes Balears
- Capacitat per comprendre, parlar i escriure la llengua anglesa
- Interès per l'ensenyament, els processos d'aprenentatge i autoaprenentatge
- Interès per treballar amb l'alumnat i confiança en les seves capacitats d'aprenentatge, des de l'actitud de respecte a la diversitat pròpia de tot grup de persones i des d'una perspectiva de l'educació integral i multidisciplinària
- Conèixer el medi social i natural pròxim a l'alumnat i interès per les activitats culturals de l'entorn, així com per comprendre el món que vivim
- Capacitat de relacionar els diferents àmbits de coneixement
- Iniciativa per a la dinamització de grup i capacitat per gestionar la convivència als centres
- Interès per adquirir destreses i estratègies d'intervenció sobre aspectes organitzatius, de gestió, continguts d'aprenentatge, utilització de materials i recursos adequats, processos d'avaluació, coordinació, etc
Quines sortides professionals tindràs?
Viatja i aprèn
La UIB ofereix als seus estudiants la possibilitat de participar en diferents programes d’intercanvi o de mobilitat:
- Programes d'intercanvi i mobilitat, per fer part dels estudis en una altra universitat espanyola, de la Unió Europea o d'arreu del món, fer pràctiques en empreses de la Unió Europea, gestionats pel Servei de Relacions Internacionals.
- Pràctiques o tasques de voluntariat en l’àmbit de la cooperació universitària al desenvolupament en països empobrits, a través dels programes de cooperació al desenvolupament gestionats per l'Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS).
Estudi oficial i de qualitat
La legislació exigeix que els títols oficials d'Espanya siguin avaluats positivament per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA). Aquest procés es diu verificació i la seva finalitat és assegurar que el programa formatiu que seguiràs és adequat per obtenir les competències i adquirir els resultats d'aprenentatge prevists.
Consulta la memòria del pla d'estudis del títol oficial
L'Espai Europeu d'Educació Superior exigeix l'existència d'un sistema que asseguri la qualitat del títol .
El grau està sotmès a processos d'avaluació i de millora contínua que garanteixen el seu prestigi i el seu reconeixement europeu. Pots veure els resultats dels processos d'avaluació a l' apartat de resultats. .
Ciències Socials i Jurídiques
Ciències de l'educació