Tecnologia i Enginyeria II
Si necessitau fer un tràmit presencialment, heu de sol·licitar cita prèvia clicant a https://citaprevia.uib.es/.
Informació de la matèria
- Sabers bàsics i concrecions
- Estructura de l'examen
- Criteris d'avaluació
- Model d'examen o de pregunta competencial
- Informació addicional de la matèria
Sabers bàsics i concrecions
D'acord amb el Decret 33/2022, d’1 d’agost pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears, els sabers bàsics i les concrecions d'aquesta matèria:
Estructura de l'examen
L’examen constarà de quatre activitats, algunes de les quals podran tenir apartats opcionals .
Consideram un pes arrodonit per bloc o conjunt de blocs susceptibles de ser avaluats de la manera següent:
- BLOC D (sistemes elèctrics i electrònics) 25%
- BLOC C (sistemes mecànics) 40%
- BLOC B+F (materials i fabricació, i sistemes automàtics) 25%
- BLOC G+E (sistemes informàtics emergents i tecnologia sostenible) 10%
D’aquesta manera la prova constarà de quatre activitats que l’estudiant haurà de respondre:
- Una activitat corresponent al bloc D amb un pes del 25%
- Una activitat corresponent al bloc C amb un pes del 40%
- Una activitat corresponent al bloc B i/o F amb un pes del 25%
- Una activitat corresponent al bloc E i/o G amb un per del 10%
Les activitats podran ser:
- un problema amb un únic apartat
- un problema amb diversos apartats
- un problema amb apartats i alguna qüestió o un conjunt de qüestions
- una qüestió o un conjunt de qüestions
Alguna/es activitats podran incloure apartats amb opcionalitat.
La durada de l’examen serà de 90 minuts.
L’alumne podrà emprar calculadora no programable.
L’alumne podrà disposar d’un formulari amb 50 fórmules que hagi seleccionat, sense dibuixos ni gràfics, sense text i sense unitats (les unitats poden ser altres fórmules).
Aquest formulari s’ha de lliurar amb l’examen.
Criteris d'avaluació
Criteris de correcció i avaluació
Es valorarà la correcció, claredat i concreció en la descripció dels aspectes o conceptes que l’alumne hagi de respondre i la capacitat de realitzar els càlculs necessaris per resoldre les activitats de forma correcta i amb les unitats també correctes.
Concreció dels criteris
- Errors de concepte: invalidaran la resposta, i ja no es puntuarà, encara que hi hagi encerts parcials
- Errors en les unitats o unitats no posades: es penalitzaran amb 0,25 punts cada errada (penalització màxima d'1 punt per activitat i mai no podrà implicar qualificació negativa)
- Errors de càlcul: el plantejament correcte des d’un punt de vista conceptual es puntuarà amb la meitat del valor de la qüestió o l’apartat.
- Preguntes encadenades: no es penalitzaran els errors derivats dels resultats anteriors, sempre que en prendre’ls com a dades no representi un error conceptual, els resultats que se’n derivin siguin raonables i la resolució sigui de dificultat similar.
Criteris de correcció gramatical, lèxica i ortogràfica
- L’adequació al que es sol·licita a l’enunciat.
- La coherència, la cohesió, la correcció gramatical, lèxica i ortogràfica, així com la seva presentació.
A més, indica que en aquells exercicis amb preguntes que requereixen de textos per part de l’alumnat, la valoració corresponent als aspectes contemplats a l’apartat b) no podrà ser inferior a un 10 per cent de la puntuació.
La Comissió Organitzadora de les Proves d’Accés a la Universitat, tenint en compte el Reial Decret anterior, va acordar:
- El corrector marcarà els errors a l’exercici i especificarà clarament la deducció efectuada a la nota global.
- La màxima deducció global a l’exercici serà d’un punt d’acord als criteris següents :
- Les dues primeres incorreccions ortogràfiques no representaran cap deducció.
- Si es repeteix una mateixa falta d’ortografia es comptabilitzarà com a única.
- A partir de la tercera, per cada falta es deduiran -0,10 punts, fins a un màxim d’un punt.
- Per errors en la redacció, en la presentació, falta de coherència, falta de cohesió, incorrecció lèxica o incorrecció gramatical es podrà deduir un màxim de 0,5 punts.
S’incideix que en els casos en què la suma de les deduccions sigui superior a un punt, aquesta és la deducció màxima.
D’acord amb el Reial decret 534/2024, d’11 juny, l’aplicació d’aquests paràmetres es podrà flexibilitzar en el cas de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.