Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II
Si necessitau fer un tràmit presencialment, heu de sol·licitar cita prèvia clicant a https://citaprevia.uib.es/.
Informació de la matèria
- Sabers bàsics i concrecions
- Estructura de l'examen
- Criteris d'avaluació
- Model d'examen o de pregunta competencial
- Informació addicional de la matèria
Sabers bàsics i concrecions
D'acord amb el Decret 33/2022, d’1 d’agost pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears, els sabers bàsics i les concrecions d'aquesta matèria:
Estructura de l'examen
L’exercici de Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II constarà de tres apartats distribuïts de la manera següent:
- APARTAT 1 (Bloc D): una pregunta sense opcionalitat i una altra a triar entre dues opcions.
- APARTAT 2 (Blocs A+C): una pregunta a triar entre dues opcions.
- APARTAT 3 (Bloc B): una pregunta a triar entre dues opcions.
Cada apartat tindrà un valor de 3 o 4 punts.
En virtut de l'article 13.7 del Reial decret 534/2024, d'11 de juny, pel qual es regulen els requisits d'accés als ensenyaments universitaris oficials de grau, les característiques bàsiques de la prova d'accés i la normativa bàsica dels procediments d'admissió, en alguns apartats, es podrà incloure la possibilitat de triar entre diverses preguntes o tasques. Aquesta tria no podrà implicar en cap cas la disminució del nombre de competències específiques objecte d’avaluació.
En cas de respondre més preguntes o tasques que les establertes en cada bloc, només es corregirà el que aparegui en primer lloc.
En la puntuació màxima de cada pregunta o tasca, estan prevists 0,25 punts per valorar l’expressió correcta dels processos i mètodes utilitzats.
Es permetrà l’ús de calculadores que no siguin programables, ni gràfiques ni amb capacitat per emmagatzemar o transmetre dades. No obstant això, tots els processos conduents a l’obtenció de resultats han d’estar suficientment justificats. Durant el desenvolupament de l’exercici no es permetrà el préstec de calculadores entre estudiants.
Criteris d'avaluació
Criteris de correcció i avaluació
- Les respostes a les preguntes o tasques s’han de realitzar expressant de forma raonada el procés seguit per resoldre-les, amb el rigor i la precisió necessaris, usant el llenguatge, la notació i els símbols matemàtics adequats, i utilitzant arguments, justificacions, explicacions i raonaments explícits i coherents. Es valorarà el grau d’acompliment amb un màxim de 0,25 punts cada exercici.
- La simple descripció del plantejament, sense que es dugui a terme la resolució de manera efectiva, no és suficient per obtenir una valoració completa de la pregunta o tasca.
- En les preguntes o tasques en què es demani expressament una deducció raonada, la simple aplicació d’una fórmula no serà suficient per obtenir-ne una valoració completa.
- Els errors comesos en una pregunta o tasca (per exemple, en el càlcul del valor d’un cert paràmetre) no es tindran en compte en la qualificació dels desenvolupaments posteriors que puguin veure’s afectats, sempre que resultin d’una complexitat equivalent.
- Els errors en les operacions aritmètiques elementals es penalitzaran amb un màxim de 0,25 punts en cada pregunta o tasca
Criteris de correcció gramatical, lèxica i ortogràfica
- L’adequació al que es demana a l’enunciat.
- La coherència, la cohesió, la correcció gramatical, lèxica i ortogràfica, així com la seva presentació.
A més, indica que en aquells exercicis amb preguntes que requereixen de textos per part de l’alumnat, la valoració corresponent als aspectes recollits a l’apartat b) no podrà ser inferior a un 10 per cent de la puntuació.
La Comissió Organitzadora de les Proves d’Accés a la Universitat, tenint en compte el reial decret anterior, va acordar:
- El corrector marcarà els errors a l’exercici i especificarà clarament la deducció efectuada a la nota global.
- La màxima deducció global a l’exercici serà d’un punt d’acord als criteris següents :
- Les dues primeres incorreccions ortogràfiques no representaran cap deducció.
- Si es repeteix una mateixa falta d’ortografia es comptabilitzarà com a única.
- A partir de la tercera, per cada falta es deduiran -0,10 punts fins un màxim d’un punt.
- Per errors en la redacció, en la presentació, falta de coherència, falta de cohesió, incorrecció lèxica o incorrecció gramatical es podrà deduir un màxim de 0,5 punts.
S’incideix que en els casos en què la suma de les deduccions sigui superior a un punt, aquesta és la deducció màxima.
D’acord amb el Reial decret 534/2024, d’11 juny, l’aplicació d’aquests paràmetres es podrà flexibilitzar en el cas de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
Model d'examen o de pregunta competencial
Informació addicional de la matèria
Professor especialista