Ciències Generals

Cita prèvia


Si necessitau fer un tràmit presencialment, heu de sol·licitar cita prèvia clicant a https://citaprevia.uib.es/.
 

Informació de la matèria

Sabers bàsics i concrecions

D'acord amb el Decret 33/2022, d’1 d’agost, pel qual s’estableix el currículum del batxillerat a les Illes Balears, els sabers bàsics i les concrecions d'aquesta matèria:

Estructura de l'examen

L’exercici constarà d’apartats distribuïts de la manera següent:

  • APARTAT 1 (Bloc B): tres preguntes. Una d'obligatòria i, de les altres dues, l’alumne n’ha de triar una. Total: 3 punts
  • APARTAT 2 (Bloc C): tres preguntes. Una d'obligatòria, i de les altres dues, l’alumne n’ha de triar una. Total: 3 punts
  • APARTAT 3 (Bloc D): dues preguntes. L’alumne n’ha de triar una. Total: 2 punts
  • APARTAT 4 (Bloc E): dues preguntes. L’alumne n’ha de triar una. Total: 2 punts

No es plantegen preguntes o tasques específiques del bloc A, ja que es treballa transversalment en la resta dels blocs.

En virtut de l'article 13.7 del Reial decret 534/2024, d'11 de juny, pel qual es regulen els requisits d'accés als ensenyaments universitaris oficials de grau, les característiques bàsiques de la prova d'accés i la normativa bàsica dels procediments d'admissió, en alguns apartats, es podrà incloure la possibilitat d'elegir entre diverses preguntes o tasques. Aquesta elecció no podrà implicar en cap cas la disminució del nombre de competències específiques objecte d’avaluació.

Criteris d'avaluació

Criteris de correcció i avaluació

  • Apartat 1. Es valorarà la utilització adequada del llenguatge científic, l’ús correcte dels conceptes científics implicats, l’aplicació correcta dels mètodes de resolució adequats a la naturalesa del problema i la valoració coherent del resultat obtingut.
  • Apartat 2. Es valorarà la utilització adequada del llenguatge científic, l’ús correcte dels conceptes científics implicats, l’aplicació correcta dels mètodes de resolució adequats a la naturalesa de l’exercici i l’argumentació raonada de la resposta donada.
  • Apartat 3. Es valorarà la utilització adequada del llenguatge científic, l’ús correcte dels conceptes científics implicats i l’argumentació raonada de la resposta donada.
  • Apartat 4. Es valorarà la utilització adequada del llenguatge científic, l’ús correcte dels conceptes científics implicats, l’aplicació correcta dels mètodes de resolució adequats a la naturalesa del problema i la valoració coherent del resultat obtingut.

Material
Per fer l’examen es permet utilitzar una calculadora científica bàsica. No es permet l’ús de calculadores gràfiques o programables.
Amb l’enunciat es lliurarà una taula periòdica.

Criteris de correcció gramatical, lèxica i ortogràfica

El Reial decret 534/2024, de 11 juny, pel qual es regulen les característiques bàsiques de la prova d’accés a la Universitat indica, al seu article 13.10, que a tots els exercicis s’inclourà informació sobre els criteris de correcció i qualificació. Aquests criteris inclouran, entre d’altres, paràmetres que permetin valorar els aspectes següents:

  1. L’adequació al que se sol·licita a l’enunciat.
  2. La coherència, la cohesió, la correcció gramatical, lèxica i ortogràfica, així com la presentació.

A més, indica que en aquells exercicis amb preguntes que requereixen de textos per part de l’alumnat, la valoració corresponent als aspectes recollits a l’apartat b) no podrà ser inferior a un 10 per cent de la puntuació.

La Comissió Organitzadora de les Proves d’Accés a la Universitat, tenint en compte el reial decret anterior, va acordar:

  • El corrector marcarà els errors a l’exercici i especificarà clarament la deducció efectuada a la nota global.
  • La màxima deducció global a l’exercici serà d’un punt d’acord als criteris següents:
    • Les dues primeres incorreccions ortogràfiques no representaran cap deducció.
    • Si es repeteix una mateixa falta d’ortografia es comptabilitzarà com a única.
    • A partir de la tercera, per cada falta se deduiran -0,10 punts fins un màxim d’un punt.
    • Per errors en la redacció, en la presentació, falta de coherència, falta de cohesió, incorrecció lèxica o incorrecció gramatical es podrà deduir un màxim de 0,5 punts.

S’incideix que en els casos en què la suma de les deduccions sigui superior a un punt, aquesta és la deducció màxima.

D’acord amb el Reial decret 534/2024, de 11 juny, l’aplicació d’aquests paràmetres es podrà flexibilitzar en el cas de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

Model d'examen o de pregunta competencial

Informació addicional de la matèria

Professors especialistes

 

suport