Máster Universitario. Dirección y Planificación del Turismo (Plan 2015)

Año académico 2019-20 | 60 créditos
  Este plan de estudios está a extinguir, no se admiten alumnos de nuevo ingreso.

¿Quién vela directamente por la calidad del título?

La CGC recoge toda la información relevante del título (informes de encuestas, datos, estadísticas, quejas, sugerencias, etc.) y las analiza. Puedes consultar la normativa y las funciones de las CGC.

Rendición de cuentas y transparencia

Proceso Documento Fecha/Curso
Seguimiento Informe de seguimiento externo (2015-16) 16/02/2018
Seguimiento Informe anual de seguimiento y evaluación interno (2015-16) 23/06/2017

Trabajos de Fin de Máster

  • Acceptance of online personalised advertising in Tourism: the role of privacy
  • Tourism-phobia scale development - the case of residents of Majorca
  • Importance and Evolution of the Chinese Outbound Tourism Market in Spain: How can the Balearic hotel industry attract this market
  • The adoption of face recognition-based mobile payment in tourism area: a comparative evaluation between China and Spain
  • The role of internet and social media on travelers’ decision-making and booking processes
  • Who is the host? Online identity construction on Airbnb
  • The impact of revenue management variables on price: a study on a small medium enterprise rent a car in Mallorca
  • A model of acceptance of virtual reality by tourists in the selection of destinations
  • "Analysis of the Economic and Financial Viability of an Expansion Project in a Family Hotel"
  • "Reliability level in Tourists Recommendation Systems"
  • Airbnb spatial agglomeration and hotel prices: case of Palma de Mallorca
  • Global Social Network effects on local spots
  • "The repositioning of Magaluf as a tourism destination and the improvement of hotel infrastructures: Cause, effect or reciprocal relationship?"
  • Employee loyalty in the hospitality sector – Analysis and strategic approach
  • Promises and pitfalls of ecotourism
  • Revenue Management Application in the Hotel Sector using Conjoint Analysis
  • Motivation and Incentives for a career in Tourism industry: A comparative analysis of young generations in Spain and Bulgaria
  • The maturity of a mass tourism destination as a benefit: the case of Rimini
  • The urban transformation of the Spanish coast. Land Cover Change analysis 1990-2012
  • Dos caras del “boca a boca” electrónico: un enfoque cualitativo del e-WOM
  • Influencing Factors on Hotel Review Ratings
  • Predicción de la llegada de turistas con los datos de un buscador online: Un estudio para las Islas Baleares
  • Impacto del turismo: Servicios Bancarios
  • Análisis de la relación del desempeño en redes sociales y ewom: un estudio exploratorio en el sector hotelero